Krya på dig

Det blir tyvärr inte så ofta jag uppdaterar min blogg.
Tiden räcker inte riktigt till….
Men nu är jag här med ett pastelligt krya-på-dig kort
till min lilla mamma som är krasslig.
(färgerna är klarare i verkligheten)

i_svensson42a

Stansade ut en kortbas i vitt med en fyrkantig die,
gjorde också en grön och en vit enl bilden.

i_svensson42b

Embossade en rak remsa med en embossingfolder med rosor.
Fäste den med dubbelhäftad tejp på på mitten.
Hjärtramen gjorde jag i tre ex, en grön en i foam och en vit.
Klistrade dem på varandra.
Gjorde samma sak med ovalen.
Till texten använde jag självhäftande bokstäver.

i_svensson42e

Dekorerade med olika med blommor, pistiller,
rosblad och vita pärlor.

i_svensson42d

Insidan gjorde jag ganska enkel som vanligt 🙂

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag har använt:

i_svensson42f

Fyrkantiga dies: Lifestyle Crafts – nesting squares
Hjärta: Nellie Snellen – MFD043
Oval: Nellie Snellen – MFD044
Bokstäver: Nellie Snellen – stickers
Embossingfolder: Lifestyle Crafts

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Inger

7 thoughts on “Krya på dig

  1. den som väntar på något gott…..
    Ett underbart kort som din mamma säkert blev glad för. Kortet ger en känsla av att vi går mot ljusare tider.
    Jag hoppas din mamma mår bättre.
    hälsningar Rosmarie

    Gilla

  2. Den som väntar på något gott…
    /Min dator trilskas med mig.) Ett underbart kort du gjort,
    det ger en känsla av att vi går mot ljusare tider.
    Jag hoppas din mamma mår bättre.
    Må så gott ni båda.
    Hälsningar Rosmarie.

    Gilla

Kommentera

