Dopkort

Jag fick en beställning på
ett dopkort till en liten tjej


Älskar Maja Design så jag använde en del mönsterpapper från deras
kollektion Vintage Baby.

 i_svensson36a

Kortet är 14 x 14 cm.
Skar det rutiga 13,5 x 13,5 cm och det med rosor 12,5 x 12,5 cm.
Stansade ut spetscirkel i rosa och en bild i slät rund.
Chalkade alla kanter i rosa.

i_svensson36b

Gjorde en spetskant med en borderpunch i det översta mönsterpapperet.
Veckade en rosa remsa och klistrade på en rosbård (som finns på ett av mönsterpapperen),
Klistrade sedan på bokstäver.
Jag hade inte fått datum på dopet ifall ni undrar 🙂
Annars hade jag skrivit det också på remsan.

i_svensson36c

Gjorde en liten knapp genom att använda en cirkelpunch 1 inch
och fäste en exposyknapp över.

i_svensson36d

Namnet är på en liten flagga där jag klistrade på utstansade bokstäver
och sedan strök jag på glossy accent för en 3D effekt.
(Glossy accent är även superbra att använda som lim)

i_svensson36e

Dekorerade med rosor, blad och blommor.
Rosbladen har jag stansat ut från Rox Stamps Grattisdie.
Den lilla blå blomman är från en Nellie Snellen die.

Insidan:

i_svensson36f

Mönsterpapper, en spetscirkel, en knapp och en liten söt nalle.

i_svensson36g

Den är lite pillig att montera men blir väldans söt!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag har använt:

i_svensson36h

Mönsterpapper: Maja Design Vintage Baby – shower och flowers for mum
och ephemera cards (klippark)
Spets cirkel dies: Nellie Snellen – MFD 020
Klisterbokstäver: Nellie Snellen stickers rosa
Flagga: Crealies – No 1
Bokstäver: Die-Versions – a little mint
Glossy accent
Chalk: blossom tree
Exposyknappar
Cirkelpunch: 1 inch
Borderpunchvirkad spetsbård
Nalle – QuicKutz
Blå blomma – Nellie Snellen MFD 044
Rosblad: Rox Stamps – grattisdie

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Inger

Glöm inte att lämna en liten hälsning i kommentarer innan du går 😉

4 thoughts on “Dopkort

  1. VACKERT KORT. Tack för att du så utförligt visar vad du har använt och hur. Jag kopierar inte dina kort men jag lär mig mycket på detta.
    Med vänlig hälsning Rosmarie Jansson

    Gilla

Kommentera

