Lisa 102 år

Jag fick en beställning på ett Grattiskort till en dam som fyller 102 år

Det var inget specifikt önskemål på kortet så jag gjorde ett kort i lila och vitt,
har fått för mig att äldre damer gillar lila 😉
Layouten har jag visat tidigare men den här är liiite annorlunda
men en favorit 😉

i_svensson35a

Skar ut en kortbas 15 x 30 cm i vitt, en lila fyrkant 14,5 x 14,5 cm
och en vit 13 x 13 cm som jag embossade i ett vackert rosmönster,
och även stansade ut en cirkel (hål).
Gjorde en kant med en bårder punch nertill, klistrade på ett band om den vita fyrkanten.
Fäste det lila med dubbelhäftad tejp och det vita med 3mm tjock dubbelhäftad tejp.

Du kanske ser något på kortet som inte ska vara där,
upptäckte det efter jag fotat men innan jag skickade kortet 😉

i_svensson35c

Gjorde en ram i scallopform och klistrade över ”hålet”.
Stansade ut bokstäver i vit foam och sedan i vit cs och klistrade på varandra.
Strök lite glossy accent på bokstäverna.

i_svensson35d

Stansade ut mina favoritfjärilar, fäste på varandra och dekorerade med små vita pärlor.
Några bladkvistar och pärlstrån.

i_svensson35e

På insidan stansade jag ut en stor scallopform och embossade
sedan i samma mönster som framsidan.
Gjorde en vit cirkel och en smal lila ram med en slät cirkeldie.
Grattistexten = först ett lager med vit foam och sedan ett lager med lila cs.
Ett champagneglas måste man ju ha när man fyller 102 år!
Dekorerade med små lila pärlor i alla bågar.

i_svensson35a

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag har använt:

i_svensson35f

Runda scallopdies: Lifestyle Crafts  – nesting scallops
Runda släta dies: QuicKutz – nesting circles
Embossing folder: Craft-Too CTFD3107
Bokstäver: Die-versions – a little mint

i_svensson35g

Blad: Poppy Stamps – lorelai leaf
Fjärilar: Memory Box – Leavenworth butterfly trio
och cascadia butterfly trio
Grattisdie: Rox Stamps
Champagneglas: QuicKutz – champagne 4×4
Vit foam
Vita och lila pärlor
Band
Pärlstrån
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Inger

13 thoughts on “Lisa 102 år

  1. Hej syster!
    Vilka underbara kort du gör. Kantänka att ditt förråd med scrapgrejor är mycket större än det jag hade. Hi hi.
    102-åringen blev himlans glad. Och jag fick veta det av Gunvor att du gjort det. Va kul! Och så ljuvligt kort.
    Det finaste Lisa nånsin fått enligt henne själv.
    Ha det gott och kanske skulle vi se till att höras snart. Det skulle jag gilla.
    Kram från Anita

    Gilla

Kommentera

