God Jul – Julstjärna och tag

Äntligen har jag fått tid och inspiration igen att skapa ett kort 🙂

Jag har börjat på flera olika kort men inte fått till det men idag lossnade det!
Den här gången vill jag visa ett julkort i vitt och rött.

i_svensson34a

Kortet är 14 x 14 cm.

Jag började med att stansa ut kortbasen i vitt cs,
sedan en röd fyrkant  och slutligen en vit som jag embossade.
Fäste den röda med dubbelhäftad tejp och den vita med 3 mm tjock dubbelhäftad tejp.
Stansade  2 st runda former. Fäste den röda med 3D kuddar och
den vita med dubbelhäftad tejp.

i_svensson34b

Julstjärnan byggde jag i flera lager, 2 stora och 2 små som jag fäste med 3D kuddar
mellan varje lager och slutligen en röd pärla på.
Stansade ut blad och barr och klistrade under julstjärnan,
dekorerade med små röda bärbuketter.

i_svensson34c

Gjorde en tag. Stansade ut God Jul i vit foam (2mm) och sen ett ex i röd cs,
Klistrade det röda på det vita och sedan på taggen.
Använde Glossy accent på bokstäverna för en fin effekt.
Fäste den med 3D kuddar, trädde i ett rött sidenband
och knöt en liten rosett som jag klistrade på.

i_svensson34d

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag har använt:

i_svensson34e

Fyrkantiga dies: Lifestyle Crafts – nesting squares
Julstjärna: Marianne Design LR0121 (glömde fota den)
Cirklar: Marianne Design – CR1331
Embossingfolder: Nellie Snellen – EFE009 square/flower frame

i_svensson34f

Blad: Poppy Stamps – lorelai leaf
Barr: Poppy Stamps – small garden sprig
Tags: Nellie Snellen – MFD074
God Jul text: Rox Stamps
Vit foam
Glossy Accent
Rött sidan band
Röda pärlor 5 mm
Röd bärbukett

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Inger

ps. jag blir jättehimlaglad om du skriver en liten hälsning i kommentarer innan du går!

18 thoughts on “God Jul – Julstjärna och tag

  1. Jag får inspiration av dina kort. Det är roligt när scrapparna delar med sig av sina alster, det är så jag har lärt mig.
    Dina kort var de första jag såg hos en väninna, jag blev helt såld på dina vitt på vitt.
    Hälsningar Rosmarie

    Gilla

    • Tusen Tack Rosmarie! Åh vad glad jag blir över dina rader! Det betyder så mycket att få en hälsning från er som besöker mig. Jag kommer alldeles säkert göra fler helvita kort 😉

      Gilla

      • Hej.
        Jag är ny på många områden vad det gäller det här med faktaord, vad är mist t ex. Jag letar på nätet för att få förklaringar på alla ord.
        Det kommer nog att lossna för mig. Jag ska ialla fall göra några julkort. Tack för ditt svar. H. Rosmarie

        Gilla

      • Hej igen Rosemarie,
        du kommer att lära dig alla scrappord efter hand, det är jag säker på.
        Jag har själv varit nybörjare och trodde att jag aldrig skulle lära mig allt. Jag har mycket kvar att lära och det är ju det som är så spännande 😉

        Gilla

Kommentera

