Ljuvligt i rosa

Nu var det längesedan jag gjorde ett rosa kort 🙂

Jag tror att vem som helst kan bli lycklig över det här kortet,
eller vad tror du?

i_svensson33a

Jag har målat vitt cardstock med Docrafts Artiste acrylic paint,
blandade pearl blush och metallic white.

i_svensson33h

I Papercraft Essentials nr 122 fick man en helt ljuvlig embossingfolder.
Jag beställde min tidning direkt från England, tyvärr är den slutsåld
men nu kan du köpa enbart foldern från Craft Stash (England).
Du hittar den här
( Den blir ca 100:- svenska kr inklusive frakt)

i_svensson33b

Här snålade jag inte med rosorna 😉
Rosor i olika storlekar, rosknoppar och frostade pistiller.

i_svensson33c

Stansade ut en oval form och gjorde en dubbel smal ram runt.
Bokstäverna stansade jag ut först i vit foam och sedan en omgång i det rosa papperet.

i_svensson33d

Ganska enkelt kort men väldans effektfullt tycker jag!

i_svensson33a

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jag har använt:

i_svensson33g

Embossingfolder: All-occasion
Ovala dies: Nellie Snellen – MFD057
Bokstäver: Die-Versions –  a little mint
Foam: vit
Bladswirl: Cheery Lynn – B387
Färg: Acrylic paint
Rosor och knoppar: iamroses
Vita pärlor: 5 mm

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Inger

10 thoughts on “Ljuvligt i rosa

  1. HEJ
    Sedan jag kom in på din sida så blev jag helt såld.
    Jag älskar kort vitt på vitt och du beskriver hur du gör så tydligt så att JAG fattar.
    Ditt kort med orkideér var helt underbart (6 maj).
    Nu har jag lockat fler med mig i ”fördärvet” (fniss)
    Hälsningar Rosmarie/Kungälv.

    Gilla

  2. Jättefint kort. Önskar få tag i denna embossingfolder. Får jag låna din bild sim hjälp när jag söker den på olika säljsajter? Vet du vilken tidning o nummer den var i?

    Gilla

    • Hej Ann-Britt, jag har lagt en länk där man kunde köpa embossingfoldern. Verkar vara slut där men maila dem och fråga. Den gjordes speciellt till tidningen papercraft essentials nr 92.
      Du får gärna låna min bild när du söker.
      Lycka till!
      Inger

      Gilla

Kommentera

