Pion Design – Christmas in Norway

Jag fortsätter med ramtemat 🙂

Här har jag skapat ett julkort med Pion Designs nya julkollektion –
Christmas in Norway.

i_svensson31a

Stansade ut kortbasen dubbel med en fyrkantig dies och sedan en ram.
Till bårderna har jag använt en border punch.

i_svensson31b

Limmade dem innanför ramen och fäste sedan ramen med 3mm
tjock dubbelhäftad tejp.

i_svensson31c

Så här ser border punchen ut.
Tänk att jag kunde hitta en som är perfekt till det gröna mönsterpapperet 😉
Rekommenderar den varmt!
Lätt att använda, stadig och bra pris.
ps. det finns många olika att välja på, se länk nedan.

i_svensson31d

Stansade ut bilden med en cirkelformad die och gjorde sedan en tunn grön ram.
God Jul texten gjorde jag i fyra ex och klistrade på varandra.
Nästsista lagret gjorde i mönsterpapperet och klistrade det sista gröna
lite utanför för en läcker effekt.

i_svensson31g

Dekorerade med utstansade järnek som jag distressade lite med walnut stain,
röda frostade bär och en rosett i organzaband.

i_svensson31e

Till insidorna stansade jag ut fyrkanter i samma storlek som ramen på framsidan.
Dekorerade med järnek, röda pärlor och min egna digitala stämpel.

i_svensson31f

Om du får ett habegär på stämpeln,
hittar du den under fliken ”digitala stämplar”.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag har använt:

i_svensson31h

Mönsterpapper: Pion Design/ Christmas in Norway – bells PD6402
Enfärgat grönt cs:
Pion Design Palette – green III PD6120
Enfärgat vitt cs: Pion Design Palette – white I PD6101
Fyrkantiga dies
: Lifestyle Crafts – nesting squares
Runda dies: QuicKutz – cookie cutter/nesting circles
Border punch: border craft punch julstjärna
God Jul die: Rox Stamps
Järnek: Cherry Lynn Design – holly corner B184

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Inger

8 thoughts on “Pion Design – Christmas in Norway

Kommentera

