Mamma 80 år

Min kära lilla mamma har fyllt 80 år

Hon bor i Jönköping och därför passar det vackra mönsterpapperet
från Pion Design med Linnea så väldans bra 🙂

Jag har varit i Jkpg några dagar för att fira henne och min syster,
vi hade helt underbara dagar tillsammans!

i_svensson29a

Jag har gjort ett kort med lite av varje från tidigare kort.
Ni har förstått vid det här laget att jag är väldans förtjust i att göra ramar 😉
Här har jag stansat ut de söta bårderna från Memory Box och klistrat innanför ramen.
Chalkade dem lite i rosa.
Fäste ramen med 3 mm tjock dubbelhäftad tejp.

i_svensson29b

En närbild på ramen och bårderna.

i_svensson29c

Stansade ut bokstäver i samma papper som i ramen.

i_svensson29d

Ett kort utan fjärilar är som sommar utan jordgubbar 🙂

i_svensson29e

Så här gjorde jag insidan.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jag har använt:

i_svensson29f

Fyrkantiga dies: Lifestyle Crafts – nesting squares 19 dies
Bårder: Memory Box – stiched country borders (style 30042) PY Hobby
Fjärilar: Memory Box – leavenworth butterfly trio
och cascadia butterfly trio scrappweb
Bokstäver: Die-Versions – a little mint
Vita pärlor: 2 mm, 3 mm och 4 mm
Organzaband: 2 cm

i_svensson29g

Insidan:
Scalloped dies: Memory Box – stiched scalloped circles PY Hobby
Bokstäver: QuicKutz – chandelier
Paket: QuicKuts

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Inger

4 thoughts on “Mamma 80 år

Kommentera

