Grattis – 60 år

Ett grattiskort som nästan är som en gräddtårta 🙂

Det här kortet har jag skapat med mycket kärlek och omtanke
till min kära syster som fyller 60 år.
Hipp Hipp Hurra för Ann-Catrin idag!

i_svensson28a

Började med att skära ut en kortbas 14 x 28 cm.
Sedan skar jag ut en vit 12,5 x 12,5 och embossade med hjärtan.
Stansade sedan ut en rosa fyrkant, 11 x 11 cm, på den en vit 9,5 x 9,5 cm
som jag embossade med ballonger.

i_svensson28b

En bård som är lika lång som det vita med hjärtan, 12,5 cm.
Skar en vit remsa som jag klistrade över.
Stansade ut bokstäver (grattis) och klistrade på.

Stansade ut en fyrkantig ram med vit passpartou
och fäste med 3mm 3D kuddar.

i_svensson28c

I ramen fäste jag en tag som jag klistrat utstansade bokstäver på och en liten rosett.
Dekorerade med rosor, blommor, rhinestones, pistiller och blad nertill.

i_svensson28d

Fäste några av mina favoritfjärilar på ramen
och slutligen vita pärlor lite här och där.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag har använt:

En del av dem är länkade till olika inköpsställen 😉

i_svensson28f

Fyrkantiga dies: Lifestyle Crafts – nesting squares
Fjärilar: Memory Box – Leavenworth butterfly tirio och Cascadia butterfly trio
Blad: Nellie Snellen – SD046

i_svensson28g

Embossingfolder hjärtan: Xcut – small polka heart
Embossingfolder ballonger: Marianne Design
Bård: Marianne Design – LR0161
Tags: Nellie Snellen –  MFD074
Bokstäver: Die-Versions – a little mint
Blomsterpistiller: perlized pink
Rosor: 2, 1½ och 1 cm
Organzaband: 1 cm
Vita pärlor 2, 3 och 4 mm

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Inger

ps. lämna gärna ett litet avtryck i kommentarer innan du går,
då blir jag så jättehimlaglad 🙂

6 thoughts on “Grattis – 60 år

  1. Så vackra kort du har gjort och du är så fiffig som fotar av vilka dies mm som du använt. Det gör ju tyvärr inte jag.. jag får glatt försöka komma ihåg vad jag använt *ler*
    Kram

    Gilla

Kommentera

