Stiched country borders

Jag blev alldeles tokkär!

Ja, egentligen alldeles tokkär 3 gånger 🙂
Först när jag fick se de vackra bårderna fån Memory Box,
när jag också fick se de runda vågiga cirklarna som passar till,
sedan när hittade ett helt bedårande ljuvligt mönsterpapper
från BoBunny med Hortensior i underbara aprikosa/rosa toner.

Det här kortet gjorde jag inte i all hast,
nej det fick mogna fram sakta med säkert.
Ibland kan ett projekt ligga och kika på mig, vi pratar och diskuterar,
och plötsligt bara händer det!
Vi vet båda hur det ska se ut 🙂

i_svensson26a

Skar ut en kortbas, vek det och stansade en fyrkant.
Sedan en ram, remsor med bårderna och klistrade dem innanför ramen.
Stansade ut en fyrkant i mönsterpapperet som passade innanför ramen
Fäste ramen på mönsterpapperet med 3 mm 3D kuddar
och sedan det hela med dubbelhäftad tejp.

i_svensson26b

Så här ser bårderna ut:

i_svensson26c

Stansade ut en vågig och en slät cirkel.
Stämplade och embossade en text på den släta och fäste båda med 3D kuddar.

i_svensson26d

Ja, den här stunden som jag skapade mitt kort fick mig verkligen att le,
jag njöt!
Älskar färgerna, diesen och kombinationen!
Ibland glimmar det bara till 🙂

Så här ser de vågiga cirklarna ut:

i_svensson26e

Dekorerade med mina favoritfjärilar och en rosett.
Ville göra det enkelt med dekorationerna så ramen,
de söta bårderna, stämpeltexten och mönsterpapper inte blev störda 😉

i_svensson26h

Insidan gjorde jag så här:

i_svensson26f

De små blommorna ska föreställa Hortensior 😉
Kanske kan man göra dem på något annat vis….

i_svensson26g

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag har använt:

i_svensson26i

Fyrkantiga dies: Lifestyle crafts – nesting squares
Runda släta cirklar: QuicKutz cookie cutter – nesting circles
Bårder: Memory Box – stiched country borders 30042
Vågiga cirklar: Memory Box – stiched scalloped circles
Fjärilar: Memory Box – Leavenworth butterfly trio och Cascadia butterfly trio
Blommor: Poppystamps – small hydrangea blooms 926
Mönsterpapper: BoBunny – sweet life enjoy
Enfärgade cardstock: Bazzill Basics –blossom (T1-122), quartz (T1-107),
och Bazzill Fourz – tutu pink (T1-126)
Textstämpel: Pysseldags
Organzaband. 1½ cm

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hoppas du blev lika tokkär som jag blev 😉

Inger

i_svensson26j

12 thoughts on “Stiched country borders

  1. Men herregud vad fint!!!! Jag fick verkligen ha begär av detta! Så mycket nytt och fint du har hittat! Tycker nog att vi snart få träffas! 😉 Önska att jag fick mer tid över och sitta och pyssla, blir verkligen jätte inspererad! 🙂

    Gilla

  2. Åh vilka jätte fina kort du gör 😀 Förstår du älskar dom där boarderna.. dom var jätte fina 🙂 Postar ditt paket innan helgen kram Johanna

    Gilla

  3. Hej Inger! Lyckade hitta din fina blogg….så mycket fint du gör. Kul att ses härom dagen…..synd bara jag inta hade mer tid….men det får bli en annan gång…..lämna gubben hemma och proppa bilen full med scraptjejer istället tror jag. Tack för titten….Kram Cathrin

    Gilla

    • Hej Cathrin! Tack snälla!
      Tycker också det var jätteskoj att träffas. Du, det låter som en superbra idé att proppa bilen full med scraptjejer och köra till Halmstad 🙂
      Hoppas ni hade det trevligt på er tripp. Kram!

      Gilla

Kommentera

