Pion Design – Linnea

Ett kort med Pion Designs nya kollektion,
Linnaeus Botanical Journal.

 i_svensson22a

Jag tycker den här kollektionen är alldeles ljuvlig!

Här har jag använt två olika mönsterpapper och ett enfärgat från Pion Design.
Skar ut kortbasen 14×28 cm, det rosa 13×13 cm och Linnea 13×13 cm.
Rundande hörnen med en hörnstans.
Stansade ut bårder både upptill och nertill.

i_svensson22b

Därefter formen där jag har texten.
Fäste det rosa med dubbelhäftad tejp och Linnea med 3 mm 3D kuddar
för att få en extra upphöjd effekt.

i_svensson22c

Stansade ut en mindre form i enfärgat, bokstäver och fjärilar.
Chalkade alla kanter rosa.

i_svensson22a

Insidan:

i_svensson22d

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag har använt:

i_svensson22e

Mönsterpapper: Pion Design Linnaeus Botanical Journal
Linnea borealis och Tags (baksidan)
Enfärgat cardstock: Pion Design –  Pion white II
Dies till framsidan och insidan: Lifestyle Crafts – nesting frame 11
Bård: Spellbinders Card Creator – A2 bracket border one
Fjärilar: Memory Box: cascadia butterfly trio och leavenworth
butterfly trio
Bokstäver: Die-Versions – a little mint
Chalk: Prima Ingvild Bolme –  blossom tree

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Inger

Jag blir otroligt glad om du lämnar ett avtryck i kommentarer innan du går 😉

5 thoughts on “Pion Design – Linnea

  1. Hej Inger, Tack för all din inspiration du delar med dig, habegäret får man på köpet. Jag undrar vad ditt die versions alfabet heter i art.nr? Finns tydligen minst 2 olika. Skulle vilja få tag på den med både små och stora bokstäver. Och vet du om det går att få tag på meadov leaf, är det en gammal die, har letat överallt tycker jag 😦 Tips mottages om det är möjligt. Tack på förhand. Med vänliga hälsningar Petra trogen läsare av din blogg )

    Gilla

    • Hej Petra och stort Tack för din goa kommentar. Är så glad att du tycker om min blogg 🙂
      Bostäverna heter Die-Versions ”A Little Mint” DVF-4×4-318. Den har både stora och små bokstäver.
      Kommer tyvärr inte ihåg var jag köpte Meadow Leaf….Återkommer om det ifall minnet ljusnar.
      Kram från Inger

      Gilla

  2. Tack Inger för ditt svar och dina fina kort och tips. Ska försöka få med mig maken till Halmstad i sommar och gå i och handla på Py Hobby och Scrab Web. Så mycket jag vill ha 🙂 Kram Petra

    Gilla

    • Hej igen Petra och tack 🙂
      Det skulle vara jättekul att ses på scrappweb! Jag jobbar hela sommaren bortsett från några dagar vecka 34.
      Jag kan glädja dig med att jag hittat alfabetet på scrapbruket till dig 😉
      Kram från Inger

      Gilla

Kommentera

