Carpe Diem – Fånga dagen

Ett kort med ram och mönsterpapper från BoBunny

i_svensson17a

Färgerna ljuger lite på fotot, de är mycket klarare i verkligheten.
Vet inte varför det är så svårt att fota vissa färger…..

Jag stansade ut kortbasen i en fyrkant, ca 13,2 cm.
(så här i efterhand skulle jag gjort kortbasen i samma som ramen)
Sedan en vit, 12,5 cm, fäste den med 3D kuddar på kortbasen.
Under ramen stansade jag ut en fyrkant i det randiga papperet.
Efter det gjorde jag ramen med en vit passpartou som jag också fäste med 3D kuddar.

i_svensson17e

Stansade ut två släta cirklar, stämplade och embossade texten.
Fäste den översta med 3D kuddar.

i_svensson17b

Dekorerade med fjärilar, blommor, pärlstrån och blad.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag har använt:

i_svensson17c

Mönsterpapper: BoBunny Garden journal delight (randig)
och Garden journal stripe (baksida)
Fyrkantiga dies: Lifestyle Crafts nesting squares
Runda dies: QuicKutz nesting circles
Fjärilar: Memory Box – Leavenworth butterfly trio
och Cascadia butterfly trio
Bladslinga: Memory Box – grape vine
Stämpel: från Pysseldags
Stämpeldyna: Versa Color – 104 lagoon blue
Rosor: 1,5 cm och 2 cm från Scrappweb
Små vita blommor: från I am Roses
Vita pärlor: 2 mm och 3 mm

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Inger

4 thoughts on “Carpe Diem – Fånga dagen

Kommentera

