Vit blomkrans

Ett sött litet kort med blomkrans helt i vitt

i_svensson18a

Gjorde kortet 11,5 x 11,5 cm.
Embossade en fyrkant 11 x 11 cm.
Klistrade ett organzaband längst ner och sedan en rosett.

i_svensson18e

Skrev ut texten på cs och stansade ut en cirkel.
(texten ser lite suddig ut, jag har dåligt färgband)

Texten finns som digital stämpel under fliken Digitala stämplar

i_svensson18b

Stansade och embossade blommorna, klistrade en rheinstone på dem
och fäste varje blomma med en 3D kudde runt cirkeln.

i_svensson18c

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag har använt:

i_svensson18d

Runda dies: QuicKuts – nesting circles
Embossingfolder: Darice
Blommor: Joy Crafts – flower 3
Rosa rheinstones
Vitt organzaband 1 cm

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Inger

8 thoughts on “Vit blomkrans

  1. Åh så snyggt! Gillar också att göra vita kort (men efter en beställning i våras på 5 olika + dekorerade kuvert får jag ta en paus) Fint med de rosa stenarna!

    Gilla

    • Tusen tack Cicci! Kul att du tycker det var smart gjort med rosetten 🙂
      Tycker det är lättare att klistra på den i efterhand, det blir snyggare tycker jag.
      Embossingfoldern var en av de allra första jag köpte en gång i tiden 😉

      Gilla

Kommentera

