Spellbinders Borderabilities

Ett romantiskt grattiskort med Spellbinders Borderabilities

i_svensson15a

Skar ut rosa cs 14 x 28 cm, vitt 13 x 13 cm och rosa 12 x 12 cm.
Stansade först de yttersta bårderna, bredd 12 cm separat
och sedan mätte jag ut det vita innersta och
stansade ut de släta bårderna och sedan embossade.

i_svensson15b

 Klistrade det översta lagret över de yttersta bårderna.
Veckade en vit smal remsa (1 cm) och klistrade rosa organzaband över.

i_svensson15d

Mina ovala favoritdies att sätta text på.
Stansade ut bokstäver och klistrade på.

i_svensson15c

En bukett med rosor, knoppar, pärlstrån och rosett.
Jag gör alltid buketten först
och sedan klistrar jag på rosetten.

i_svensson15a

Klistrade sist på vita pärlor (3 mm) på det embossade spetsmönstret.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag har använt:

i_svensson15e

Bårders: Spellbinders Borderabilites – A2 scalloped borders one
Ovala dies: Nellie Snellen – MFD 044
Embossingfolder: Crafts-Too Lattice 5×7
Bokstäver: Die-Versions – A little mint

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Inger

2 thoughts on “Spellbinders Borderabilities

Kommentera

