Bara ljuvligt

Här är ett kort som bara är ljuvligt,
eller vad tycker du?

i_svensson14a

Om jag får säga det själv så är jag supernöjd med det här kortet.
Det blev så ljuvligt skirt och sött.

Började med att skära ut vitt cs 14 x 28 cm till kortbasen.
Sedan det ljusblå 13,5 x 13,5 cm.
Det vita cs 13 x 13 cm.

Jag stansade ut ovalen på det vita cs och sedan embossade det prickigt.
Det blev skrynkligt nederst så jag fick göra en räddning med en ljusblå kant,
men det blev ju ganska bra.
Klistrade på 1½ cm organzaband och knöt en rosett som jag
sedan klistrade på.

i_svensson14b

Fäste hela framsidan med 3 mm tjock dubbelhäftad tejp
för att få en upphöjd effekt.

Satte på klisterbokstäver i 3 lager i insidan av ovalen och
dekorerade med bladslingor och den minsta fjärilen.

i_svensson14c

Fjärilarna är nyinköpta och jag bara älskar dem!!!
Ja, jag älskar alla fjärilar, det har ni nog märkt.
Man kan aldrig ha för många fjärilar!
De är i tre olika strl och på kortet har jag använt de två minsta.
Storleken på pärlorna till den minsta fjärilen är 2 mm
och till den mellersta 3 mm.

i_svensson14e

Insidan blev enkel som vanligt.
Här har jag klistrat den stora fjärilen, pärlor 4 mm.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag har använt:

i_svensson14d

Mönsterpapper: Martha Stewart Crafts – doily lace butterfly paper (baksidan)
Fjärilar: Memory Box – Leavenworth butterfly trio och Cascadia butterfly trio
Oval die: Nellie Snellen – MFD 044
Bladslinga: Cheery lynn – mini fanciful flourish B117S left
Embossingfolder: Cuttlebug – swiss doots
Klisterbokstäver: Nellie Snellen
Vita pärlor: 2 mm, 3 mm och 4 mm

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Inger

6 thoughts on “Bara ljuvligt

Kommentera

