Kram + rosett tips

En kram kan man alltid skicka till någon, eller hur?

i_svensson09

Ett enkelt litet kort i vanilj och rosa i strl 11,5 x 11,5 cm.
Jag har stansat ut ett hjärta på det vaniljfärgade cs och sedan embossat det.
Gjorde sedan en rosa passpartou och klistrade bakom.
Fäste hela sidan med 3 mm dubbelhäftad 3D tejp för att få en upphöjd effekt.

i_svensson09b

Jag stansade ut 5 st ”Kram” och klistrade på varandra,
blir en läcker effekt tycker jag.

För att göra mina rosetter använder jag en ”bow maker/rosettmakare”.
En helt fantastisk liten manick!

Det tog lite tid för mig att klura ut hur man knyter rosetter med den
men som tur är finns det bra tutorials på youtube.
Nu skulle jag inte kunna leva utan den!

i_svensson09d

Jag köper mina organzaband från Ebay,
50 yards = ca 45 meter, 1 cm bred kostar ca 9:- fraktfritt. Helt otroligt pris!
Banden finns i olika bredder, jag har också köpt 1½ cm.
Var bara förberedd på att leveransen kan ta 4 – 5 veckor,
men det är det värt tycker jag
Kika här om du blir köpsugen.

Jag köper också plastspolen du ser på bilden på Ebay.
Perfekt att rulla upp banden på och ha ordning och reda på alla färger.
ca 30:- för 5 st, frakfritt
Du hittar dem här
Den på bilden ovan heter 60*60 mm (2 3/8).
Jag har 1½ cm brett band på den, därför ser den lite tjock ut.

Insidan gjorde jag så här, enkelt som vanligt.

i_svensson09c
Tänk, jag hade organzaband precis i den färgen!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag har använt:

i_svensson09e

Embossingfolder: Xcut – small polka hearts
Hjärtan: Nellie Snellen – MFD060
Blad: Nellie Snellen – SD008
Kramtext: Mandys – Kram EAS016
Organzaband: I cm och 1½ cm (rosa) Ebay
Bow maker/rosettmakare: finns här på Scrappweb
Blommor: från I am Roses
Cremefärgade pärlor 3 och 4 mm

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Är det något du undrar över,
bara skriv och fråga!

Inger

8 thoughts on “Kram + rosett tips

  1. Tack så mycket! Gud vad fint, jätte sött. Så fint med hjärtarna på kram texten jätte läckert! Helt ljuvligt kram själv!

    Gilla

  2. Jag har beundrat dina kort länge! Fantastiska färger. Nu delade du med dig hur du färgade in pappret så jag ska beställa färg från Py hobby. Vilka färger är bra att börja med tycker du? Än en gång superfina kort!

    Gilla

    • Åh, nu blev jag så glad så hjärtat skuttar :o) Tusen Tack Ulla!
      Jag har bara köpt alla Pearlfärger. Tycker det blir så vackert pärlemoskimmer med dem.
      Ice blue är ju min absoluta favorit.
      Jag har också metallic white, den är så bra att blanda med ngn av färgerna för en ljusare nyans.
      Du har kanske sett jag har fler inlägg med färgen, mintgrön och den isblå.
      Än en gång, tusen tack!

      Gilla

Kommentera

