Joy Crafts – ram

Älskar den här ramen från Joy Crafts!
Den är så dekorativ och vacker och inte kostar den en förmögenhet heller 😉
Här har jag skapat ett kort med vit cardstock som jag målat med min blå favoritfärg.
Kortet är 11,5 x 11,5 cm och ramen är 10 x 10 cm.

i_svensson08

Stansade ut ramen och embossade insidan efter jag målat cardstocken.
Jag målar alltså cardstocken först och sedan stansar jag ut fjärilar och cirkeln.

Färgen är från Docrafts. Stryker ut den med en bit tvättsvamp på vit cardstock i två lager.

i_svensson08a

Skapade en liten bukett med rosor, knoppar, pistiller, blad och naturligtvis en liten rosett.

i_svensson08bb

Den lilla genomskinliga knappen är en exposy 25 mm (1 inch).

i_svensson08b

Till den behöver du en cirkelpunch 1 inch.
Nellie Snellens klisterbokstäver är perfekta för sådana här ”små” projekt.

i_svensson08d

Exposyknapparna finns på Scrappweb: Du hittar dem Här

Insidan gjorde jag ganska enkel.

i_svensson08c

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag har använt:

Ram: Joy Crafts – 1201/0095
Embossingfolder: Sizzix (har tyvärr inget namn på den)
Blad: Poppy Stamps – Meadow leaf
Fjärilar: Memory Box – Rhone butterfly wings och Effera butterfly wings
Små fjärilar: Memory Box – Dancing butterflies
Rosor och knoppar: från I am Roses
Pistiller: från PY Hobby
Vitt organzaband: 1 cm från Ebay
Färg: Docrafts Artiste Acrylic Paint – pearl ice blue, den finns här på PY Hobby

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Inger

5 thoughts on “Joy Crafts – ram

Kommentera

