Marianne Design – cupcake

Här är ett kort med en av mina favoritdies av Marianne Design.
Perfekt till Grattiskort tycker jag.
Kortet är 11,5 x 11,5 cm

i_svensson07

Jag har använt mönsterpapper från Maja Design Vintage Baby.
Stansade ut en vågig form på framsidan och sedan en slät rund som jag satte bakom.
Fäste hela framsidan med 3 mm 3D tejp.

Stansade ut cupcaken/muffins i 3 olika papper och fäste varje lager
med 3D kuddar.

i_svensson07d

Så här ser diesen ut

i_svensson07c

Skapade en bukett med rosor, rosknoppar och strån.
Klistrade sedan på en liten rosett.

i_svensson07e

Stansade ut bokstäver från en die.
Klistrade dem på en banner från Spellbinders.
På bokstäverna strök jag på Glossy Accent för en glansig effekt.

i_svensson07b

Avslutningsvis dekorerade jag med vita pärlor och hjärtan.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag har använt:

Mönsterpapper: Maja Design Vintage Baby: flowers for mum och baby shower (baksida)
Vågig (scallop) die: Lifestyle Crafts – Nesting scallops
Rund die: QuicKuts Cookie Cutter – Nesting circles
Cupcake/muffin: Marianne Design – LR0160
Banner: Spellbinders Shapeabilities – Ribbon banners 4
Bokstäver: Die-Versions – A little mint
Rosor, rosknoppar, strån är från Scrappweb och Iamroses

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hoppas du tycker om det här kortet lika mycket som jag gör 🙂

Inger

4 thoughts on “Marianne Design – cupcake

  1. Hej- ville vara säga att du gör helt fantastiska kort 😃. De senaste grattis- kortet va Toppenfint 💕
    Kramis

    Gilla

  2. Jag tycker bäst om muffinskortet ju 😉 Kram Annki …. har med mig humlan till jobbet om du vill komma o hämta 🙂

    Gilla

Kommentera

