Pion Design – penseér

Jag älskar Penseér och jag älskar blått i alla nyanser!
Inte konstigt att detta lilla kort kom till 🙂

Pion Design - Penseér

Kortet har jag gjort i strl 10,5 x 10,5 cm
Jag har stansat ut fyrkantiga dies, gjort en ram med en passpartou
som jag sedan fäst med 2 mm 3D kuddar.
På baksidan på mönsterpapperet finns de penseér som jag klippt ut och fäst på ramen,
även bilden intuti ramen.

i_svensson06b

Som ni kanske förstått är jag väldans förtjust i fjärilar och rosetter,
så det finns också på kortet.
Stansade ut ”Till dig” och dekorerade med cremefärgade pärlor.

Jag brukar dekorera insidorna ganska enkelt.
På det här kortet har jag gjort så här

i_svensson06d

Den lilla ”knappen” kommer jag berätta mer om längre fram i ett inlägg.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag har använt:

Fyrkantiga dies:  Crafts-Too – Squares CT22801
Fjäril: Memory Box – Effera butterfly wings och Rhone butterfly wings
Bokstäver: Die-Versions – A little mint
Mönsterpapper: Pion Design – My beloved son/Pansy.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

På min balkong har jag faktiskt blå penseér.
Ja, de skiftar lite åt ljuslila om man ska vara petig
Men de kan också vara ljusblå 😉

i_svensson6c

Bilden har jag jag gjort i Paint Shop Pro.
En annan liten hobby jag har 🙂

Inger

4 thoughts on “Pion Design – penseér

  1. Jättefint kort! Men jag undrar hur många papper av det mönstrade som går åt till ett sådant kort och hur gör du med insidan av dina kort Inger?

    Gilla

    • Stort Tack Linda!
      Till ett sådant här litet kort räcker det med ett mönsterpapper.
      Jag brukar dekorera insidorna på korten lite olika, ganska enkelt.
      Jag kan ta ett foto imorgon och lägga ut.

      Gilla

Kommentera

