Ljust mintgrönt

Jag gör ofta ofta kort i strl 11,5 x 11,5 cm, en liten behändig strl tycker jag.
Det finns cellofankuvert som är 12 x 12 cm på PY Hobby som är perfekta till.

Här har jag gjort ett Grattiskort i ljust mintgrönt

i_svensson05

Här har jag blandat Acrylic Paint – Metallic White och Pearl – Frosted Mint och målat 2 lager med en bit tvättsvamp. Cardstocken är köpt embossat – Bazzill Basics Paper – Chandler/ Alemagne (små fjärilar). Köpt på scrappweb.se
Jag har också målat helvitt cardstock som jag använde till översta bordern, blad, fjäril och textknappen.

i_svensson05b

Här har jag stansat ut den vågiga ovalen i det embossade cs och den släta ovalen i det färgade cs.
Fäst med 3D kuddar ar som jag använder flitigt.
Vita klisterbokstäver från Nellie Snellen, perfekta att använda till små texter.

i_svensson5c

Två olika bårder, dekorerat med vita blommor, pistiller, blad och en fjäril.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag har använt:

Bårder: Spellbinders Borderabilities – A2 scalloped border one
Ovala dies: Nellie Snellen – MFD 044
Blad: Nellie Snellen – SD046
Fjäril: Memory Box – Rhone butterfly wings och Effera butterfly wings
Bokstäver: Nellie Snellen klisterbokstäver Vita pärlor: 3 och 4 mm

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vill du veta när jag uppdaterar min hemsida, klicka på ”Följ” knappen.

Inger

4 thoughts on “Ljust mintgrönt

Kommentera

