Docrafts Acrylic Paint

Det här är ett av mina favoritkort!
Jag älskar färgerna, enkelheten och jag blir glad av det.
Det här kortet har jag gjort 15 x 15 cm.

i_svensson03
Jag har utgått från helt vitt cardstock som jag sedan har målat med Docrafts Acrylic Paint, Pearl ice blue och Pearl frosted mint.
Stryker ut färgen med en bit tvättsvamp i ca 2 lager.
Färgen blir vackert pärlemoskimrande.
Färgen har jag köpt på PY Hobby, se länk ovan.
Den ser ut så här:
i_svensson03c
Jag har stansat ut fyrkanter i olika storlekar så de passar i kortet och till fjärilarna.
Den vita fyrkanten har jag embossat med en prickig embossingfolder.
Den, de små fyrkanterna samt fjärilarna har jag fäst med 3D kuddar för att få en upphöjd effekt.

Fjärilarna är två olika dies och de fick några vita pärlor på sig.

i_svensson03b

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag har använt:
Fyrkanter: Lifestyle Craft – Nesting Squares
Fjärlilar: Memory Box – Effera Butterfly Wings och Rhone Butterfly Wings
Embossingfolder: Cuttlebug – Swiss Dots
Färg: Docrafts Acrylic Paint – Pearl ice blue och Pearl frosted mint.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ha en skön söndag!
Solen skiner i Halmstad och det är dags för en liten promenad vid havet.

Inger

2 thoughts on “Docrafts Acrylic Paint

Kommentera

